vineri

Legislatie



Dupa noi, oamenii din strada si profani in domeniul juridic, intelegem ca legea intr-un stat de drept trebuie sa reglementeze raporturile sociale care trebuie respectate pentru mentinerea si corectarea ordinii  firesti si  mentine echilibrul social .


Legile trebuie sa aiba rol in principal corectiv si cu valoare de exemplu si nu trebuie sa permita interpretarea folosind in text cuvintele cheie, si sau ori.

Omul cetatii nu va intelege rolul educativ al legii daca nu are spirit si este aplicata doar cu rol coercitiv.
Legea trebuie gandita si scrisa pe baza dezbaterii proiectului ei, cu oameni de specialitate , societate civila , mas media, care ii va da spirit si nu impusa de grupuri de interese sau oameni cu profil dubios, chiar daca fac parte intamplator din comisia juridica , nefiind calificati pentru aceasta, desi aru o diploma in domeniu procurata  posibil  ilicit.

De regula comisiile juridice nu au in totalitate oameni cu valoare juridica incontestabila.
Fiind politica, legea conceputa imbraca acest aspect, fiind contestabila din start , impunandu-se schimbarea ei dupa un eventual ciclu electoral.
Atunci care este rolul parlamentului?
Sa schimbe sau sa abroge legi facute de fosta putere?
I-am platit degeaba pe perioada mandatului lor?

 De aceea propunem ca ori ce lege sa aiba un aviz profesionist al CSM, organismul juridic cel mai calificat, care trebuie sa aiba o sectiune de avizarea a legilor, iar parlamentul care reprezinta un amalgam de interese politice si de cele mai multe ori neprofesioniste sa tina cont de observatiile cu spirit juridic a acestuia si eliminarea intereselor politice .
 In acest mod vor dispare metodologiile de aplicare care de multe ori schimba pana si sensul legii.

Recomandam ca actualele Coduri de procedura in justitie sa fie verificate si adnotate de CSM si reluarea votului in parlament cu aceste corectii.
 Este nefiresc si inadmisibil ca aceste coduri sa fie impuse prin vointa politica a ministerului si adoptate de parlament prin asumare de raspundere, fiind foare putini parlamentari care au inteles ce au votat.

Viza CSM consemneaza si va da valoare de durabilitate in aplicare a legii, astfel incat sa nu necesite corectii la o evenuala schimbare politica.
Acest mod de lucru ar trebui prevazut si in Constitutie .

Constitutia trebuie sa prevada ca deciziile definitive ale instantelor trebuie infaptuite de executiv imediat si nu rostogolite urmatoarelor guverne.

Va rugam frumos, terminati odata cu legile de conjunctura, valabile pentru perioada mandatului vostru, de nu mai stiu justitiabilii cum sa le aplice.
 Lucrand in acest mod, consideram ca ne luati banii degeaba, batandu-va joc de electorat, care dupa alegeri nu mai conteaza pentru voi.
 
Ca argumente folosim legile actuale care au litera si este aplicata caatare, functie de modul de interpretere, argumentele avocatilor, starea de moment a aplicantului si anumite influiente , valoarea deciziei fiind relativa.

 Legile actuale permit un joc de-a soarecele si pisica, rezultatul depinzand de cele mai multe ori de interesele materiale imediate puse in joc, asocierea avocat –judecator, sau dcizii contestabile intentionate prelungind durata procesului pana cand petentul isi da duhul din aceasta lume.

Santem curiosi cate cauze au fost disjunse din dosarele de acum 20 de ani care nu au solutii definitive?
Sa nu uitam de avocatii care fac contracte de reprezentare cu petentul prin care ii ia casa masina, pe fondul pierderii procesului.
Exemplul din presa.

Degeaba avem legi care permit prin presiuni politice ocolirea lor , permit interpretarea dupa cat de bun este avocatul pledant al apararii sau cat de ,,dezinteresat” este judecatorul de caz care ia decizia la limita in care sa nu poata fi acuzat de coruptie.

 Aceste legi interpretabile trebuie schimbate cu altele clare, fara si sau ori dupa caz in continutul lor , ducand in final la reducerea numarului de cauze , legea fiind clara, decizia va fi inatacabila si nu acumulate noi dosare la cele existente prin disjungerea cauzelor, situatie in care nici intr-o suta de ani nu vor fi finalizate cauzele.

 Actual sant dosare pe cauze si de 20 ani , impricinatii disparand de moarte buna.
Oare asta se urmareste, vanzarea litigiilor de catre mostenitori?
Lua-ti  seama ca si judecatorii mor cu ,,constiinta neampacata'' ca nu si-au finalizat procesele cat timp au fost in viata.

 Prin aplicarea unor decizii corecte pe baza de legi clare, ar injumatati numarul de magistrati, fapt nedorit de acestia, care solicita in continuare marirea numarului de magistati, dar dorit de populatie si chiar de buget.

 Nici cu avocatii cauzelor nu ne este rusine , acestia avand motivatia prelungirii proceselor pentru asi asigura veniturile, efectuand chiar contracte de reprezentare pentru escrocarea clientului, cu garantia locuintei, clientul pierzand si proces si bani si masina si locuinta, viata acestora fiind in real pericol de suicid.
Neimportant nu?
 De ce nu exista reguli de reprezentare?

  Ati uitat ca primele legi umane au fost scrise in primul rand cu spirit si aplicate caatare.
Actual, din lege lipseste spiritul in aplicarea ei , litera si paragraful fiind decidente, fara sa uitam ca exista alte paragrafe care contesta decizia , iar procesele fiind interminabile.

 In acest fel judecatorul nu se face vinovat de o aplicare eventual eronata intrucat are acoperire legala, alegand si aplicand articolul din lege corespunzator cauzei, neluand in considerare alte articolele coroborate sau alegandu-le pe cele care ii convin, ducand la decizii contestabile.

 Sa nu dam exemple de aplicare a unor sanctiuni pe baza unor probe fabricate la ordin si considerate bune ca probe, informatii de care abunda mas media.

 Sa nu uitam ca procurorii, prin metode specifice mostenite, dupa 20 de ore de ancheta, pot smulge decaratia pe care si-o doresc, chiar impotriva evidentei, in fabricarea dosarului.
Dorim eliminarea speculei cu legea practicata pe toate palierele.

Ati inlocuit un sistem juridic comunist prost cu unul   mai prost.
 Ati intodus prin legi, ordonante si hotarari de guvern , privind posibilitatea risipirii banului public fara sa fiti trasi la raspundere si a va mentine influenta politico-financiara in teritoriu.

 Daca santem de acord ca judecatorii sa aiba o retributie buna , occidentala, pentru a nu fi predispusi la coruptie , desi sant si aici exceptii dupa cum se vede, de ce intreg ministerul pana la femeia de serviciu au salarii mai speciale decar a altor femei de serviciu din alte domenii, doar ca sterg praful de pe dosare?


 Se pare dovedit fapul ca aceste legi au fost facute in aparenta corecte, dar cu ascunzisuri meschine, ca legiuitorii insa-si ar putea ajunge acuzati, lasandu-si portita de scapare, sau pentru a le fi utila in apararea unor infractori, dovediti prin fapte si ai scoate basma curata sau mai mult pentru a declara infractorii eroi, dandu-le si bani dupa retinerea lor in detentie, drept daune morale ( avem n exemple), dar lasand uneori in puscarii oameni nevinovati.

Solicitam ca toti politicieni care au votat legi dovedite antistatale sa fie acuzati de subminarea statului. Solicitam UE formarea unei comisii de juristi europeni recunoscuti care sa analizeze fiecare lege , ordonanta sau hotarari de guvern din ultimii 22 de ani cu caracter antistatal si sa identifice vinovatii.
Aceasta investitie chiar si-ar merita banii.
Cine are sufletul curat nu are de ce sa se teama.
 Dorim ca toate aceste legi si hotarari sa fie reanalizate si eventual anulate.
Nu trebuie sa mai permitem ca in viitor ca acesti oameni sa ne conduca.

 Poporul roman cere imperativ plata daunelor morale pentru suferinte indurate si anii din viata pierduti prin lipsa sperantei in ultimii de 22 de ani.

 Rusine legiutorilor care au facut legea, tuturor celor din comisile juridice ale Parlamentului care fiind de profesie fosti sau actuali magistrati si-au facut  legi speciale de salarizare si pensii la nivel occidental.
 Frumos ati impartit dreptatea!
 Felicitari la usa!.

 Vrem desfiintarea Curtii Constitutionale numita politic si trecerea ei ca sectie a CSM, cu judecatori de drept constitutional recunoscuti ca independenti politic, alesi de CSM, fara ingerinte sau recomandari politice. Vrem reanalizarea tuturor hotararilor Curtii Constitutionale de catre o comisie de judecatori alesi de CSM si masuri juridice impotriva acestora, pentru hotarari anticonstitutionale.
Dorim pierderea drepturilor speciale si excluderea din magistratura, masura considerata de noi corecta si eleganta.

Vrem o lege a pensiilor echitabila pentru toti pensionarii Romaniei.
 Nu intelegem cum actualii pensionari care au lucrat in majoritate pe legea 57 cu raportul salarial de 1/5 sa aiba pensii cu raport de 1/15.
Oare unii traim in Romania si altii in Las Vegas?

 V-ati intebat oare de ce mamele de copii care au nascut in perioada comunista nu au o recunoastere a acestui drept, ca vechime in munca de exemplu.
In acea perioada aveau dreptul doar 3 luni de concediul platit, iar in continuare  fara salar,  fara recunoasterea fireasca ca au contribuit cu ceva pentru societate. 
Aceste mame si-ar dori  pentru a avea drepturi egale cu mamele de azi sau macar dreptul sa-si poata plati contributiile pentru acele perioade.
Va intrebam domnilor ,d-voasta  aveti mame?
Tema de gandire.


Explicati discrepantele enorme pe care le-ati creat cu buna stiinta atat la salarizare cat si la pensii.

 Veti majora salariile si pensiile procentual cum ati mai facut-o acum multi ani, le-am si uitat numarul.
Poate nu stiti ca 5% la o pensie de 5 mil. inseamna 25 lei , iar la 100 mil. inseamna o pensie de amarat  de 5 milioane.
Nu vreti sa stiti deoarece cunostiintele voastre se incadreaza in a doua parte a clasamentului.

 Gasiti modalitatea de reducere a acestor diferente si vor fi bani de majorari ale pensiilor mici dar multe, fiind o solutie de moment, fara afectarea majora a bugetului.

 Santem siguri ca aceasta ,, reantregire’’ are scop electoral si ca dupa alegeri o sa procedati la reducerea ei, intrucat fara creare de locuri de munca in productie, care sa aduca plus valoare, nu aveti acoperire financiara decat in reducerea cheltuielilor nerentabile si reducerea ,,economiei’’ negre, care nu va convin electoral.

 -Vrem o justitie independenta fara ingerinte politice care sa-si indeplineasca menirea ei fireasca,  de analiza si impartire a dreptatii.

-Vrem ca judecatorii care dau sentinte la comenzi politice sau dovediti de CSM ca au dat o sentinta partinitoare indiferent de caz, sa fie exclusi din magistratura si judecati pentru frauda publica sau in interesul persoanei.

Dorim pedepse triple prevazute de lege pentru magistratii care incalca codul deontologic al profesiei, zduncinand increderea populatiei in justitie pe care ne-o dorim ideala.

 Dorim ca CSM care este o institutie in care avem incredere , si care a rezistat pe fond, desi nu in unanimitate atacurilor politice, sa isi reia rolul de a supravegea la respectarea legilor .

 Dorim ca DNA-ul sa fie apolitic , controlat de CSM si  drept de numire de catre acesta a procurorilor din posturile de conducere .

 Nu este posibil sa se prelungeasca un mandat de functie, doar ca nu se gaseste inlocuitor profesionist intr-un domeniu, mai ales in justitie unde este abundenta de valori cu coloana vertebrala.

 Consideram ca actualul drept de numire a sefilor DNA, de catre puterea politica sau presedinte, este CIRC pe paine pe care ne-o serviti,  ingrozandu-ne!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu