joi

De unde luam banii necesari de investitii ?

Banii exista !
Trebuie doar ca statul sa-i incaseze corect  prin exercitarea obligatiilor de control fiscal corect prin institutiile abilitate, conform legilor actuale , eventual modificate pe modelul statelor democratice , America , Elvetia pe care le consideram cele mai moderne si potrivite pentru Romania.

 La noi avem in schimb legi ce pot fi ocolite cu suport politic sau prin interpretarea lor,  legi facute pentru inlesnirea sustragerii banilor.

Nu ne mira ca Europa nu are incredere in Statul Roman cata vreme nu avem nici noi. 
Cum sa avem incredere cand modelele de ,, baieti destepti” se gasesc in puncte cheie ale conducerii societatii.
 Este normal atunci sa existe copii la indigo in toate sferele societatii.

-Avem o economie neagra neimpozitata de peste 35% din PIB, in jur de 42 de miliarde de euro ce conduce la un minus bugetar de aproximativ 15 miliarde de euro/an.
-Avem o economie gri cunoscuta oficial ce creeaza un minus bugetar de 5 mdl euro/ an
-Avem o economie alba ale societatilor de stat in special Regii, care nu  au banii necesari sa-si plateasca obligatiile la buget sau au contributii reduse, din cauza capusarii acestora cu mi de firme cu sustinere politica
 Adaugam si cheltuielile nejustificate a 2,2 mdl euro reiesite din raportul Curtii de conturi si efectuate la doar 25% din firmele statului. Deci exista o suma probabila de 7-8 mdl euro cheltuita nejudstificat.
-Avem SC private cu mari datorii la stat, necunoscute decat de ANAF, acoperite de toate guvernele dar se pot anticipa 3-4mdl /an.

 O alta sursa importanta de reducere a cheltuielilor statului este stoparea rambursarilor de TVA pe documente falsificate.
 Sa dam exemplu si sa luam in scenariu graul care se exporta toamna, fie ca este sau nu supraproductie si se importa primavara , cand de fapt acest grau n-a parasit tara, ci numai documentele, el existand in depozitele firmei sau depozitat la alta firma pentru a se evita controlul.
Acelasi lucru se petrece cu benzina , alcoolul etc, cu diferenta ca unii mai mici chiar trec granita dar in loc de produsul din cisterna au apa, care uda stepa ungara sau in cel mai bun caz se reantoarce ca alt produs importat , deoarece si partenerul ungur ar exporta ceva la 27% TVA, cu tot riscul.
Mafia TVA este cunoscuta si ocrotita , si este imensa .

 La aceasta putem completa produsele accizabile care intra in tara fara plata acestora.
Chinezii soptesc ca nu merg in Ungaria cu marfa deoarece costa 4000 de euro ,,pesches” la container , iar la noi scapa cu 400 euro , aceasta fiind si diferenta dintre noi si unguri in aplicarea legilor fiscale.

Daca adaugam si sumele chetuite aiurea ( vezi site-ul porcisme.ro- unde sant 16 miliarde euro) vom vedea ca sant bani in tara pentru a face milioane de locuri de munca , depinde de cine gospodareste acesti bani.

Nu sant lipsite de interes cuvintele domnului Blanculescu, pe care il consider o valoare in domeniu, cunoscand sistemul din interior, ce spune ca nu aveam nevoie de imprumuturi externe de 20 miliarede de euro, bani dati conditionat,  in niciun caz pentru dezvoltare ci pentru interese doar de ei stiute, scuzele fiind pensii si salarii bugetare, banii necesari existand in Romania, doar ca trebuie colectati corespunzator .


Ce stim este ca din banii imprumutati , cu 8 miliarde s-au cumparat actiuni la trezoreria SUA la dobanzi pe jumatate decat se imprumuta ministerul nostru de finante de la bancile straine din Romania, doar pentru agrement politic.
 Mai stim ca BNR nu poate imprumuta direct ministerul de finante decat prin bancile straine selectate de bancile care au imprumutat Guvernul Romaniei .
De ce nu s-a facut prin CEC singura banca romaneasca de stat?
Mai stim ca bancile straine au imprumutat bani de la BNR pentru a putea credita ministerul de finante, cu comisionul aferent.
 In concluzie cetateanului roman i se pune in carca si acest comision cu dobanda aferenta.
 Ceva ni se pare nefiresc in toate aceste conditionari si creaza senzatia ca cetateanul roman pierde bani si nu castiga nici macar onoare.

- Ne intrebam in mod firesc de ce ministerul economiei nu poate gestiona sistemul energetic si eventual sa vanda surplusul, iar incasarile de plusvaloare sa ramana la bugetul de stat?
Oare statul nu poate face ce fac indermediarii din energie in folosul bugetului de stat ?
Cerem Stop afectarii sigurantei sistemului energetic pe care noi il dorim strategic pentru tara si nu la dispozitia ,,baetilor destepti “ din energie a caror unic scop este extagerea de profit in dauna sigurantei nationale.

Solicitam verificarea tuturor contractelor derulate cu statul incepand cu cele de securitate nationala , desecretizarea lor , recuperarea sumelor de bani acordate ilicit si raspunerea penala (pe baza legii existente a confiscarii averilor ilicite dar care nu si-a produs efectul, avand doar iz electoral)
- Apreciem recuperarea a 5 miliarde de euro din pierderea statului pe ultimii ani sau macar ramanerea lor in bugetul tarii.
 - Dorim eliminarea consultantelor date firmelor de avocatura agreate care pentru 2 –ua pagini scrise primesc zeci de milioane de dolari.
- Dorim ca valoarea Km de autostrada sa fie similar celor din alte tari, cu banii dati pana acum acestor constructori puteam finaliza doua autostrazi, iar noi n-am facut nici o jumatate .
- Dorim verificarea tuturor vanzarilor de intreprinderi de stat efectuate de FPS, si penalizarea celor care nu au respectat contractele .
- Aplicarea modelului elvetian de impozitare a averilor, 1,5 miliard de euro.
Ce zice-ti daca s-ar aplica dictatura legii pe model german am avea de unde face investitii , am avea bani la sanatate, invatamant, armata, acoperirea macar a inflatiei anuale la pensii si salarii ?

Ce ziceti de implementarea sistemului german la Vama cu personal german si condus de acestia macar un an si sa aratam bulgarilor ca santem mai buni decat ei care au adus 10 mdl euro in plus bugetului intr-un an de sistemul vamal dupa predarea administrarii acestuia vamesilor englezi, ( informatie TV) .

Sa nu uitam investitiile 10 mii de euro/cap pentru tinerii pdl-isti, facute de Guvernul Boc in baruri ,, adevarate centre de cultura’’ a regimului actual de care nu s-a facut caz de societatea civila , fiind tratat ca ceva minor, dar acum se vede substratul politic al acestora , investitie in votantii trasformati din clientii rau platnici care consuma pe cont.

Atidudine de ,,alcoolici'' a puterii. Boala tratabila daca isi recunosc viciu.
Solicitam anularea ordonantei de guvern , restituirea banilor chiar si in rate si redirectionarea lor la casele de cultura pentru programe ale acestora sau reparatiile lor.
Oare acesti bani nu erau buni si pentru adevaratele centre de cultura ?

Ne oferiti circ pe paine cu care aveti un real succes in baruri la cei ce consuma si al doilea pahar de monopol, termen folosit din vremea in care rachiul era monopol de stat si aducea bani buni bugetului de stat. Acesti bani fiind acum impartiti intre fabricantii privati si importatorii de rachiu care dau statului sub 10% din suma reala ce ar reveni acestuia.
 Germania are doar economie gri de 7-8 % si aceia controlata, orice neconcordanta fiscala anuala intre ce declari si ce este in realitate se trateaza in instanta si se plateste dublu sau chiar ajungi dupa gratii.
  Se vede diferenta nu ?
Veti spune ca ne trebuie zeci de ani sa urmam exemplul Germaniei.
Va spunem ca nu.
Este suficient 1 an in care sa imprumutam si sa implementam modul lor de aplicare al legiilor, fara deosebire de rang sau influenta politica si sa ne tina naravul.

Trebuie instituit prin lege ,,instanta economica'' care sa aiba in componenta sa Curtea de conturi, inspectoratele fiscale si politia economica.

Garantam suficienti bani pentru investitii, sanatate, dublarea pensiilor si salariilor minime fara riscul de depasire a deficitului bugetar.

 Intrebam  unde sant acesti bani si de ce nu se regasesc in tara in investitii , puterea actuala si serviciile secrete sa faca aceste dezvaluiri.


Garantia pentru realizarea acestui deziderat consta intr-o justitie total independenta si inamovabila care sa aiba control propiu si nu influentata si numita politic in partile ei esentiale .

   Prin aplicarea corecta a legii vom fi siguri mai bogati.
 Selectia dosarelor de cercetare trebuie facuta la sesizarea obligatorie a institutiilor de control financiar al statului si nu la solicitare politica.

A ramas de externalizat doar serviciul principal, manageriatul pentru care isi are functia principala aceasta societate, cu scopul unic de a nu mai lasa viitorilor guvernati posibile posturi de conducere de ocupat.
 In principiu este bine , dar de unde stim ca , contractele de management nu vor fi acordate clientilor puterii actuale cu scopul si probabil conditia mentinerii capuselor actuale.

 De unde putem sti valoarea profesionala a managementului privat si cine le examineaza ofertele oare nu tot pe baza de interes politic?
  Pare logic si bine gandit , totul este cusut cu ata alba, acest tip de management este o bomba cu efect intarziat , de care se va scapa foarte greu si scump , in contracte fiind trecute clauze secrete in cazul rezilierii contractului, cu penalitati imense pentru statul roman.

Ce ne mai dorim? Urmariti capitolele aplicate pe domenii .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu