vineri

Agricultura, industrie, economie

 Agricultura
V-ati intrebat probabil desi ma indoiesc de ce agricultura care trebuie in mod normal sa contribuie cu min 10% la PIB este un domeniu care consuma din acesta.

 De ce dupa revolutie nu s-a urmat modelul german , polonez sau cel maghiar, exemple care au stat la indemana noastra unde s-au acordat titluri de propietate pe suprafetele mostenite legal dar au ramas in formele de organizare administrative existente, de regula CAP impartit in ferme cu munca platita, fiind controlate si sustinute de bancile agricole de stat prin care se contracteaza si investitiile dar si asigurata desfacerea produselor. , propietarul primind dividente in produse sau bani prin contract de la respective forma de organizare.

Cei care nu si-au dorit sa faca parte din aceste forme organizate de stat li s-au dat pamant in compansatie la marginea propietatii fondului comun, pe care li s-au construit ferme propii cu domeniu specific de activitate dorit de propietar sau recomandat de specialistii Bancilor agricole cu credite pe termen lung de pana la 25 de ani, asigurandu-se in mod stiintific samanta sau puietul de crescut (porci, rate , gaini , etc) dar si desfacerea acestor produse in contul imprumuturilor si diferenta in bani .

 Luati la rand tarile din vest, incepand cu Ungaria si nu vedeti o palma de pamant nelucrata.
Pana si fisia de granita a ajuns teren agricol.
Treceti apoi granita in Romania si veti vedea doar gunoaie si ici colo cate o ferma cu propietari straini(italieni, francezi) care beneficiaza de subventii de la statele a caror cetateni europeni sant.
Oare ce sanse are fermierul roman sa concureze cu acestia.

Avem cateva exceptii in Romania care nu fac decat sa intareasca regula.
Avem informatia de la TV , ca Polonia a atras 98% din fondurile europene la care aveau dreptul pe agricultura !!!

DE ce nu se merge pe modelul polonez?
 Din franturi de stiri am aflat, ca fermierilor polonezi li s-au pus la dispozitie la cerere proiecte specifice gratuite pe modele unitare de succes de catre organismele agricole de stat, atat pentru ferme individuale cat si pentru asociatii agricole.

 Mai mult acele organisme de stat au identificat pe teren si au sfatuit oamenii prin specialistii lor ce model de ferma este adaptabil zonei sau asociatiei situatie in care in multe cazuri s-au infiintat motivate de aceste proiecte comune ale propietarilor de pamant.
 Ce ziceti domnilor , se poate aplica si la noi acest model?.

 - La noi trebuie sa platesti proiectul unei firme private ce ajunge pana la 10% din valoarea proiectului si nu ai certitudinea ca acest proiect va fi aprobat, decat daca ai suficienta sustinere politica.
 Deci tot politicul, aceasta bomba fara ceas, incurca atragerea fondurilor pentru interesele lor de bani murdari , lasand Romania pe ultimul loc la atragerea acestora.

 Credeti oare ca un taran obisnuit care face in acest moment agricultura de subzistena este in stare sa suporte costul unui proiect nesigur ?.
 Cum credeti ca ii puteti face sa se asocieze fara ajutorul statului.
 Coborati-va domnilor intre ei si vedeti ce o sa va spuna.

Nu treceti numai in jeep-uri prafuindu-i, pentru a va grabi la chiolhanuri grase ce au loc  intre voi.
Asta este de fapt munca voastra din teren, iar birourile parlamentare din teritoriu nu le frecventati decat in alegeri, neavand timp deoarece trebuie sa va ocupati de rezolvarea afacerilor personale.

- S-a dorit de fapt ca pamantul si mana de lucru sa devina o marfa ieftina cu care sa puteti face comert?
   
- Puneti la APIA niste specialisti in agricultura si obligati-i sa indrume oamenii in realizarea asociatiilor agricole si sa le intocmeasca proiecte acestora si sa le urmareaca in realizarea lor. Salariile lor sa depinda de numarul de proiecte realizate si nu sa se rezume la a distribui fonduri inutile care nu intra in pamant si nu dezvolta agricultura.
 Acordati subventii pe model european pentru a fi competitivi cu aceasta.
 Platiti specialistii APIA dupa performanta lor si nu dupa relatia politica !

- Dorim ajutorul statului la realizarea proiectelor pentru fonduri europene, ajutor si facilitati reale si materiale pentru asocierea producatorilor agricoli.
 Stim ca 90% dintre parlamentari au afaceri prin interpusi, iar votul lor este negociabil cu gandul la ce castiga din acesta.
 Cu exceptia catorva ,,trubaduri” carora le cerem scuze , ati privatizat si Parlamentul .

 Ati cumparat reprezentanti ai societatii civile , presa care va aduce osanale. Nici vechiul si nici noul guvern nu ne reprezinta din aceleasi motive cunoscute, parte din ele enumerate in protest.

-Dorim ca agricultura sa fie declarata politica stategica de stat.
-In domeniul agriculturii dorim un model maghiar, controlat de stat prin bursa agricola sau banca specializata care sa anticipeze preturile pietei agricole si sa colecteze in depozitele statului produsele romanesti reducand piata de negru la acest capitol.

 Langa fiecare depozit trebuie sa existe o fabrica de alcool de stat care sa foloseasca produsele de calitate inferioara , degradate sau expirate. In acest mod se va inlatura si bursa neagra a alcoolului. Stiu ca se poate spune ca va reanflorii furtul de la stat .
 Uitati ca au trecut anii, iar instalatiile actuale masoara fiecare grad sau ml de alcool fabricat, inregistrandu-l in bilantul productiei.

Industrie- economie
Dorim anularea organizarii Regiilor si societatilor de stat prin care sant impusi membrii Consiliilor de administratie pe criterii politice, acestia fiind retribuiti cu 25% din retributia managerului , motiv pentru care si retributia acestuia este imensa in comparatie cu retributia unui secretar de stat , functie care dupa legile firesti trebuie sa fie mai importanta social decat a unui manager.
Nu este aceasta o contradictie de interese acestia hotarand in interes de partid si nu al statului cheltuirea banilor societatilor de stat ?

Modelul vechi al componentei consiliilor de administratie format din specialisttii din interiorul societatilor , directori, inginer sef, sefi de sectii nu era oare mai bun cu atat mai mult cu cat acestia aveau prin obligatia functiei participarea fara sa fie retribuiti suplimentar, cel mult cu o prima pentru realizari deosebite ?
 Era oare un model comunist pe care l-ati inlocuit cu unul capitalisto-politic?

A se retine ca acel model comunist este utilizat de firmele private , exceptie fiind actionarii care au interesul ca firma sa fie rentabila si dividendele lor sa fie asigurate.

 Voi ati introdus in locul actionarilor, politicieni care au dreptul la cota de sedinta dar nu au obligatia participarii la sedinte findca nici nu ar fi posibil , unii fiind membrii in mai multe CA –uri de pe intreg cuprinsul tarii si oricum sant an afara subiectului tehnic ce se discuta acolo, fiind utili doar la interventii politice pentru anumite inlesniri si acoperirea fraudei capuselor.

Luati exemplul ministrului de finante care a incasat 200 mii de euro intr-un an din aceste participari inutile. Multiplicati-l cu cati oameni are puterea in tara care sant membrii in CA-uri si ve-ti vedea unde sant banii dumneavoastra.

Vedeti de ce nu sant performante aceste societati si le trebuie management privat?
 Oare cati bani se scurg din aceste societati de stat prin plata inutila a acestor membrii, a introducerii firmelor private capusa , hotarari politice intentionate in detrimentul societatilor (vezi raportul de control al Curtii de conturi), , pentru a ne demonstra ca singura sansa ca aceste firme sa fie rentabile este managementul privat, unde sa introduceti tot oamenii puterii si sa mentineti capusele politice, facand prin contractele cu clauze secrete sa nu mai poata fi inlocuiti decat cu plati imense la rezilierea contractelor.

 Ati auzit de ingineriile financiare care au in spatele lor hotarari de guvern, prin care sant furati bani, care in loc sa intre in bugetul statului, intra in bugetul baietilor destepti ?

 Ati auzit de controlul Curtii de conturi efectuat la 25% din Regiile si societati de stat unde au fost constatate cheltuieli nejustificate de 10 miliarde de lei, unele dintre acestea cu subventii primite de la stat.
 Suma ni se pare incredibila, dar si posibil de realizat atata vreme cat aceste regii si societati sant conduse politic, fiind capusate de sute de mici societati comerciale care fac diverse servicii la preturi majorate artificial care sa justifice cei 10% din comisionul de contract .

 Acesta este de fapt motivul externalizarii serviciilor secundare de functionare a societatilor de stat.
 Eliminati capusele voastre din sistem si garantam eficienta si profituri cel putin triple.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu